2010-06-23

Time for .... busy bees ...

Yesterday was my "Bee Day" - I had to do some bee blocks for June and july. As I have the next show in 3 weeks for which I should sew - I had to do the blocks first:

Gestern war mein "Bee Tag" - Ich hatte noch Blöcke für die Monate Juni und Juli auf der Seite liegen. Da ich schon in 3 Wochen den nächsten Markt habe, für den ich noch so einiges nähen sollte - musste ich jetzt erst mal die Blöcke nähen.
This is the block for Nanda (Euro Bee Block) - a little paper pieced school house. It gave me some grey hair - these corners with needle down and turn ....

Das ist der Block für Nanda - paperpieced Sculhaus. Das hat mir einige graue Haare beschert - diese ecken mit Nadel runter und drehen ... 


This is "Love in a mist" - a lot of cutting, hst and piecing together ... and somehow some parts just didn´t want to fit .... aarrrghhh. It wasn´t my day yesterday! I had many seams to undo ... but finally I figured it out! This quilt will be wonderful!

Dieser Block heißt "Love in a mist" - viel schneiden, halbe Quadrate und zusammenfügen ... manche Teile wollten einfach nicht passen - zu groß, zu klein ,.... Das war nicht mein Tag! Ich musste so vieles wieder auftrennen ... aber zum guten Schluss habe ichs geschafft!
Nadra was a little early for the month July (but she is pregnant so she wanted to hurry a bit). This is a nice fast and easy block with pretty fabrics!

Nadra war für den Monat Juli etwas früh dran (aber sie ist schwanger und hat bald Termin). Das Nähen ging schnell und einfach und so schöne Stoffe!

No comments:

Post a Comment